onsdag 13. februar 2013

Islykt uten is :)

Jeg forbereder dåp til helgen... og skal lage bordpynten selv. :)
Har vridd om hodet hundreognittitusenganger.... 

Og dette er det jeg har kommet frem til... kaldt, skinnende... hvitt, isrosa, isete... haha... kaldt pyntet..vinterslig....

Så jeg har samla på syltetøy-glass og babymat-glass....

Dette glasset er en test :) syns det ble fint, så skal lage fler, skal ha enda flere stjerner på de neste :)





1. rengjør eit glass
2. klistre på stjerner (eller bokstaver til eit navn eller hva som helst egentlig)
3. spray glasset med frostet-spray (biltema)
4. la stå i ca 15 min
5. riv av klistremerkene

(viktig at dette gjøres utendørs eller i garasje.... har aldri kjent såååå sterk lukt før... verre enn neglelakk fjerner...)

Meget enkelt og kjempe dekorativt :)

Tips, bruk de gjennomsiktige plast t-lysene fra Nille oppi disse lyktene. Blir så blankt og fint.

Hva syns dere??

-Klems Diana-

31 kommentarer:

  1. Kjempeflott og kreativt som vanleg!

    Blir flott på dåpsbordet.

    Klem

    SvarSlett
  2. Hei vennen;-) Så fint og enkelt:) Ja ikke minst dekorativt;-) Du er jammen meg flink åsså;-)
    Tenkte du og bruke de som bordpynt, eller skal du skrive navn på dem og bruke de som bordkort? De var uansett så sjarmerende;-)
    En fin kveld til deg:-)
    Klem fra Linn

    SvarSlett
  3. Kjempefint Diana!!:)kommer til å bli et nydelig bord!:)klem:)

    SvarSlett
  4. Kjempefine syns eg :-) har noen lignende til jul, men har då brukt frosta decopage. Lukter nok bedre, men trenger litt lenger tørketid!
    Super gjenbruk av syltetøyglas :-) masse lykke til med dåp!

    SvarSlett
  5. Kjempesøte og megaluddig!!
    Tillykke med den store dagen!!
    Finfin kveld til deg,klm ingrid l

    SvarSlett
  6. Så fine dåpslykter:-)
    Lykke til med den store dagen,
    klem Hildemor

    SvarSlett
  7. å dette var koselige lykter
    ønsker deg ein fine kveld
    klem eli:)

    SvarSlett
  8. Så flott, dette har jeg også gjort! Så gøy og lage selv :)

    Ha en flott kveld!

    Klem :)

    SvarSlett
  9. De ble jo kjempe fine!
    Ønsker dere en finfin dåpsdag.
    Klem

    SvarSlett
  10. For en smart og fin dåpspynt!! Kjempefint!

    SvarSlett
  11. Kjempefin og koselig pynt til dåpen! :)
    Lykke til og en fortsatt fin uke til deg og dine!
    Klem fra Carina

    SvarSlett
  12. Du er såååå flink Diana! Dei enklaste ting ser så delikate ut når du har behandla dei på din måte! Håpar dåke får ei fin feiring av den vesle prinsessa!

    Marian

    SvarSlett
  13. Diana!! Tenk at eg skulle finna deg her inne :) bloggen din dukka opp då eg søkte på southwood spisebord(som me kjøpte!). Kjekt å sjå at alt går bra med deg, også den fine familien du har fått deg då! Eg må jo berre ta å følga bloggen din. Stor klem frå Brita(Randi helser)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei ka i alledagar!!! dåke jentene har ein tendens t å dukka opp i livet mitt øvealt og t all tid... haha... no ler eg!! så kjekt at du fant bloggen min :) KUULT!

      og du??? KNALLfint spisebord!!

      Finn meg på facebook!!! ;) må jo få veta kva dåke e blitt t her i verden <3 kor bur dåke... familie... alt.... :) :) :)

      Klems Diana.

      Slett
  14. Borddekking kan du ja;) Stilige lykter, så enkelt og dekorativt:)

    Kult du finne gamle kjente gjennom bloggen og-hihi:)

    God natt<3

    SvarSlett
  15. Supersøtt!! Laget slike lykter på juleverkstedet jeg hadde hos ei venninne, hadde stjerne og hjerteklistremerker :D

    Ha en finfin natt og en god morgendag -
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  16. Hei på deg!
    Så utrolig søte disse lysglassene ble da - kommer til å gjøre seg på dåpsbordet, Nydelig med det frostede glasset, og flott med stjernene - virkelig en kreativ og flott ide!

    Ønsker deg en fin alle hjerters dag!

    Klem Hildegunn

    SvarSlett
  17. jeg har laget sånne, og om du sprayer flere ganger , kommer stjernene enda bedre frem :-)
    hva med navnet på barnet og et hjerte under....lykketil!
    fine var dem :-)

    klem tone

    SvarSlett
  18. Hei hei, å takk for hyggelige spor inne hos meg:)
    Bambus-bordet har jeg faktisk ikke sett noen annen plass.... Du får kjøpe mitt da, om du ikke finner noe annet sted;) Mannen min jobber på Tonstad, så det skulle sikkert latt seg gjøre:)

    Så moro med utbygging! Det står som nr 1 her og på ønskelista:)
    Tror det blir en flott barnedåp som du planlegger til!
    Nå skal jeg kose meg litt her inne på bloggen din:)
    Ha en fin fin dag!

    SvarSlett
  19. Flott og kjekke pynt. Lykke til med barnedåp, alltid godt når den er overstått. ;)

    SvarSlett
  20. Så fantastisk fint det ble, kreativ du :)
    Gleder meg til å se bordet ferdig dekket og pyntet :)

    Klem Kristin

    SvarSlett
  21. Hei hei:) Så koselig du fant meg og takk for koselig hilsen:) legger meg til hos deg og gleder meg til å følge deg videre:) kjempe fine glass, de kommer til å pynte fint opp på dåpsbordet:) Ønsker dere en fantastisk alle hjerters dag:)Hos oss skal Isak til mormor og vi skal ut å spise:)
    klem mari

    SvarSlett
  22. Så flink du er :)
    NYdelig og effektfullt!

    Ønsker deg en fortryllende alle hjerters dag, fine du <3
    -Maiaklem

    SvarSlett
  23. kjempefine lys. Syns de ble helt nydelige med de fine bamsene på. Og Lykke til med barnedåpen

    SvarSlett
  24. Heisann!!!
    Så herlig lyslykt ;)
    Tusen takk for koselige ord hos meg!
    Gjenbruk er gøy, jeg gleder meg stort til loppesesongen starter igjen;)Så mye man kan gjøre med ting!
    Så kjempehyggelig at du vil følge meg videre :)
    Ønsker deg en herlig helg!
    Titter snart innom igjen ;)
    Klem Mirjam

    SvarSlett
  25. Hei på deg;)
    Så superfin den ble. Så koselig å ordne til slike begivenheter;)
    Høres lekkert ut. Lykke til;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  26. Det ble kjempefint! Du er så kreativ og flink altså :)

    Ønsker deg en fin fredag, snuppa :) Klemklem

    SvarSlett
  27. Så lekkert det ble! Det må jeg jammen prøve :)
    God helg!
    Linda

    SvarSlett
  28. Hei!
    Takk for koselig hilsen på min blogg. Islykten ble så fin og jeg takker for tipset om denne sprayen.
    Lykke til med dåp :)
    Klem,Anette

    SvarSlett

Tusen takk for alle kommentarer, både ris og ros :) Håper du har hatt eit hyggelig besøk på bloggen min, kom gjerne igjenn :)
Har dessverre måttet lage ordbekreftelse på bloggen etter jeg mottar opptil 60 spams hver dag :( håper dere tar dere tid til en kommentar og to fordet! :)