lørdag 26. mars 2016

Påskeaften... mammalivet...

Dere må prioritere tid til dere selv.... jada.... alt til sin tid har jeg alltid svart! :)
Når en er mamma og pappa med små barn er livet stadig stress.... unger her og unger der.... skal en se tv en kveld kan en banne på at en av ungene våkner.... i senga om nettene er d jo nesten aldri bare oss to (noe jeg faktisk elsker men d blir kanskje ikke så romantisk).
 
Når jeg tenker på å sette barna bort noen dager.... for å pleie oss.... da blir jeg helt stressa, for d første.... jeg får dårlig samvittighet fordi de må bort for at mamma og pappa skal kunne "prioritere seg selv".... Og for det andre blir jeg helt utslitt av å tenke.... på onsdag til fredag, da skal vi kose oss... samma fanden hva som ligger oppi hodet, hvilke problemer enn har, huset ser ut som en bombe.... NEI! da skal vi kose oss.... :) leke forelska da eller??
 
Blir helt oppgitt....
 
MEN!!! på mandag kom plutselig ungene på at de ville til Sirdal i påskeferien.... Joda, selvsagt fikk de lov til det! Så min mamma og pappa kjørte de til bestefar og de er der enda... :)
Så ringte tante Tonje... (min søster) og ville ha Wilma i 2 netter....
OJ! sånn helt utav d blå ble vi to ALENE i 2 døgn!!!!
 
Hoi hoi.... hva skulle en nå finne på??
Så min mann dro helt plutselig ut i garasjen å dro fram sager og materialer osv.... jeg bare?? holymoses, hva skal han nå til med???
Joda, mannnen snekret en seng til eldste gutten!!
Så sammen har vi to i ro og mak dillet på rommet til Marcus... helt i fred å ro, hørt på gammel Jan Teigen musikk og drukket kaffi!!
 
AH! SÅ DIGG!!!
 
Om kveldene har vi nikost oss med påskekrim.... og hva skjedde???? JODA! vi ble pinadø litt forelska igjenn!!! HAHA!
Helt uten press om å "ha d så forbaska fint"..... så hadde vi d fint.... :)
 
Så denne påsken er jeg takknemmelig for alle vi har rundt oss!! :)
 
De som tok barna, så kjørte milevis for å få de dit.... så jeg og Øyvind fikk denne berømte alenetiden som visstnok er så viktig.....  
 
Og hva lærte vi?? Alenetid er visst viktig.... Tok oss ca 7 år å prøve....
 
Hahaa.... snakk om påskeidyll... uten verken fjell, snø, sol eller kvikk lunsj!
 
Life is what you make it!
 
Ha en fortsatt fin påske folkens!!
 
Her koser vi oss med bananmuffins, appelsin smoothie og en liten Wilma som vi skal nyte alene før gutta kommer hjem... :)
 
 
 
 
-Klems Diana-
 


1 kommentar:

  1. Kos! Deilig å føle litt kjærlighet og samhørighet. Viktig å ta vare på hverandre. Hilsen ei som har vært gift i 32 år. Lise

    SvarSlett

Tusen takk for alle kommentarer, både ris og ros :) Håper du har hatt eit hyggelig besøk på bloggen min, kom gjerne igjenn :)
Har dessverre måttet lage ordbekreftelse på bloggen etter jeg mottar opptil 60 spams hver dag :( håper dere tar dere tid til en kommentar og to fordet! :)