onsdag 13. april 2016

Egen grønsakshage?

Her er jeg virkelig ute på glattisen.... :)
 
LOL... Jeg skal prøve meg på noe jeg aldri før har gjort, så mine egne grønsaker.
 



                                                                            Jeg har vert på felleskjøpet og handla...
 
-Basilikum
-Agurk
-Tomat
-Erter
-Gul pæretomat
 
 
 
Så nå har jeg sådd i noen potter og gleder meg veldig til å se om disse kommer opp eller om jeg ikke var så veldig flink...
Men øvelse gjør mester da!! ikke sant....??
 
 
 
Visst du er like surrete som meg så husk og merk plantene ;)
Grillpinner og en papirlapp er fint. :)
 
Pottene jeg bruker er Bio-potter... egentlig bare fordi de er så fine :)
 

 
Ønsk meg lykke til da!! Kom gjerne med tips om du har noen.... her er jeg helt "grønn"....
 
Barna har fått hver sin potte og fått bestemme selv hva de ville prøve seg på. Så da får vi se hva det blir utav dette prosjektet......
Øvelse gjør mester :)
 
-Klems Diana-

5 kommentarer:

  1. Sådde miniagurk fra felleskjøpet på Mandag, og i dag onsdag kom de opp 1 cm :-) miniagurk er perfekt i niste-boksen til ungene, eller akkurat passe til 2-3 skiver. Eller rett og slett med dipp. Så mit tips er dropp vanlig agurk og gå for mini utgaven som er lettere å få til.

    SvarSlett
  2. Så herleg! Basilikumen kjem ofte etter eit par dagar om den er sådd ca 2 mm under jord. Eit tips for å påskynde prosessen er å sette det i vindauget med plastfolie over. Eg sådde torsdag og søndag var det komt småminibasilikumar. Lykke til! 🌱🌿👍🏻☀️ PS kor har du kjøpt dei kule krukkene?

    SvarSlett
  3. Det er bio Potter kjøpt på Felleskjøpet :) sant dei va fine ja??? ❤️❤️

    SvarSlett
  4. Kjempefine, takk for inspirasjon 👌🏻🌱😀

    SvarSlett

Tusen takk for alle kommentarer, både ris og ros :) Håper du har hatt eit hyggelig besøk på bloggen min, kom gjerne igjenn :)
Har dessverre måttet lage ordbekreftelse på bloggen etter jeg mottar opptil 60 spams hver dag :( håper dere tar dere tid til en kommentar og to fordet! :)