onsdag 13. april 2016

Sunne blåbær muffins...

Denne oppskriften har jeg komponert selv... :)
 
Og må si.... jeg ble faktisk imponert over meg selv. :) LOL....
 
 
Finn frem en bolle :)
 
Bland sammen
 
2 dl hvetemel
2 dl sammalt mel
2 dl havregryn
2 ss vaniljesukker
1 ss bakepulver
2 ss sukker
blandes
 
visp 1 egg, bland med
1 dl melk
2 dl yoghurt naturell
1 ss lønnesirup
 
Miks alt sammen i en kjøkken maskin.

 
Ta så 1 stor kopp blåbær og miks dem med 1 ss hvetemel
 
Bland bærene oppi muffinmiksen med en slikkepott. Vend dem forsiktig sammen.
 
 
Stekes i 25 min på 200 grader.

 
Dette blir nok til ca 12 små muffins.

 
Enjoy mens de er litt lunkne... jummy!!!
Du kan gjerne strø øver pittelitt melis som pynt :)
 
Eit veldig bra alternativ til smør og sukker fylte muffins som metter lite. :)
Tag meg gjerne på instagram (@dianaousdal) eller legg link under til din blogg om du prøver oppskriften selv :) 
 
-Klems Diana-


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer, både ris og ros :) Håper du har hatt eit hyggelig besøk på bloggen min, kom gjerne igjenn :)
Har dessverre måttet lage ordbekreftelse på bloggen etter jeg mottar opptil 60 spams hver dag :( håper dere tar dere tid til en kommentar og to fordet! :)