torsdag 21. april 2016

HELGEKOS!

Hellande så tiden går....
I morgen er det igjenn freddan...
 
Med fare for plutselig å bli en mat blogg MÅ jeg bare legge ut eit par oppskrifter jeg testa denne uka!!
 
SERIØST RÅgod Lasagne....
 
 
Lag kjøttdeigsaus og ostesaus slik du pleier til lasagnen og bytt lasagneplatene med augerginer. Jeg liker ikke auberginer.... men når det kommer inni lasagnen m sausen og alt, mmmmm.... KNALLGODT!!
 
Her er det jeg bruker når jeg lager kjøttsaus.
 
Brun 1 karbonadedeig
Hakk en løk, hiv over
putt i 2 hvitløks fedd  biter
1 pakke hermetiske tomater
2 ss tomatpure
salt
pepper
basilikum
sukker
litt vann
 
La koke i ca 30 min
 
(smak til hvor mye krydder du liker...)
 
Ostesaus
 
1 l Melk
2 kjøttbuljongterninger
pepper
 
Kok opp
 
Tilsett 3 ss maisenna mel som du har rørt ut i en skvett vann
 
la koke i 2 min
 
tilsett så
ca 10 osteflak
 
 
Her er det veldig ca ca ca for jeg bruker ikke oppskrifter når jeg lager dette. Er mer sånn... prøver meg frem :)
 
Kutt opp auberinene i rundinger.
 
Legg lagvis kjøttsaus aubergin, kjøttsaus igjenn augergin og så ostesausen over.
 
Strø over litt ost til slutt.
 
MMMMMM!!! dette er SÅÅÅÅ godt!!!
 
OSTEKAKE!
 
 
 
Denne asså..... himmelsk...
 
Jeg ga dere jo sitronversjonen forrige uke.
 
Denne uka testet jeg bringerbær versjonen....
 
 
 
Bunn.
2 dl havregryn som du rister på en tørr stekepanne.
blandes med 100 gr kokesjokolade som er smeltet over vannbad.
Bland sammen og trykk dette ut i en springform kledd med bakepapir i bunnen
(da er den lettere å få over på kakefatet)
 

 
 
Ostekremen
 
300 gr cottage cheese
kok opp 2.5 dl vann, tilsett en gele pakke, avkjøl
5 dl yoghurt naturelle
 
pisk dette sammen
 
Rør så forsiktig inn en liten korg med bringebær
 
hell over bunnen
 
Settes i kjøleskapet over natten :) minst 5 t. :)
 
Riv over 2 små ruter med sjokolade før servering for å pynte opp litt :)
 

 
Både voksne og barn bare elsker disse kakene :)
 
Hva skal dere spise i helgen???
 
Er mye mat innlegg her nå, men jeg føler d som om en hel ny verden har opnet seg for meg etter jeg begynte med dette kostholdet!!!
 
Så himla mye godt!!!
 
-Klems Diana-
 
 
 
 
 
 
 
 
 


1 kommentar:

  1. Så spennende med auberginer i lasagnen i stedet for pasta, genialt for meg som ikke spiser pasta. Dette skal så absolutt prøves ut!
    Takk for oppskrift:)

    Ha en feiene flott helg!
    Klem Marianne

    SvarSlett

Tusen takk for alle kommentarer, både ris og ros :) Håper du har hatt eit hyggelig besøk på bloggen min, kom gjerne igjenn :)
Har dessverre måttet lage ordbekreftelse på bloggen etter jeg mottar opptil 60 spams hver dag :( håper dere tar dere tid til en kommentar og to fordet! :)