søndag 13. mars 2016

Kitchen MAKE OVER!

Detta har tatt tid.... :) delvis pga fraveret av energi og delvis pga at.... jeg skulle jo ikke "nå" noe liksom... så hadde god tid :)
 
Så mens hjortegryta står og putrer på komfyren tenkte jeg å vise dere litt i dag....
 
Det første jeg gjorde var å fjerne nesten alle over skap. Pga rør og ventilasjon osv så beholdt vi noen overskap. LUFT! deilig....
 

 
Her snekret vi også opp falske dragere.... bare fordi jeg ville ha d :)
 
Veggene....
her hadde vi panel huntonitt plater.... Jeg HATER de.... så jeg sparklet inni alle panelbordene og etter dette hadde tørket så spraklet jeg over hele en gang til, så pusset jeg forsiktig over før jeg malte. :) Ville ha litt struktur så da er d ikke så nøye om d ikke blir helt slett. Det får en mer Mur-look. :)
 
Veggene har jeg malt med den nye kalkmalingen til www.jotun.no i fargen smooth white. Knall god å jobbe med og ein får eit vakkert matt resultat. Denne skal jeg aboslutt male mer med!
 
Så bak induksjonstoppen og vasken la vi en baderomsplate i betong-look som vi skar til. SÅ mye billigere enn Kitchen Boards! :)
 
 
Vasken!!! Ahhhh.... hele smykket på kjøkkenet!! Den er i blank messing og er fra www.tapwell.no/ Endelig har vi en vask som ikke drypper... kan bli gal av mindre.... :)
Rååååååfin.... og etter hvert vil håndtakene på skap og skuffer også skiftes ut til messing, men har ikke funnet "de rette" enda.
 

 
Den sorte lampen er fra www.ellos.no
 
Benkeplata.....
 
Den var i heltre gulnet eik fra før.... det første jeg gjorde var å rense all oljen ut av platen med Liberon Møbelrens.
Så pusset jeg den matt....
Renset en gang til.... vent til d er helt tørt.
 
Grunnet 2 strøk med jotuns heftgrunning og kvistlakk (dette en eit produkt).
 
Såååå.... 3 strøk med 3 stjerners gulvmaling. :)
 
Så kommer det VIKTIGSTE og KJEDELIGSTE!!! HERDETID! la alt stå EN UKE før du tar det i bruk :)
 
 
Se så fin den hvite plate toppen ble til benkeplata nå :)
 
 
Nå har benkeplaten blitt brukt i ca 2 uker.... ikke noe å si på noe som helst....
Veldig fornøyd :)
 
 
Alt i alt fikk hele rommet eit nytt uttrykk. :) deilig!!!
 

 
Denne sorte urnen er vintage og er kjøpt hos http://mathildesverden.no/
 
 
 
Bordet og benken har jeg snikra av gamle materialer. stolen nermest er fra euro pris og de andre en fra Eero Saarinen. Vintage kjøpt på finn.no.
 





 
 
 
Hva syns dere?? leita etter før bilder, men denne pcen er eit fullstending kaos!!
 
Mye info og evig langt blogginnlegg, men håper dere fikk svar på ting dere har spurd meg om på ig og sånn.... spør visst d skulle vere noe annet da!!
 
Nå skal middagen nytest :) ha en fortsatt fin søndag! 
-Klems Diana-
 
 
 
 
 
 
 
 


3 kommentarer:

  1. Fantastisk, så imponert over hva dere får til

    SvarSlett
  2. Elska benkeplata, lys og fin. I det heile tatt veldig fint.

    SvarSlett
  3. Du er orntlig flink. Liker å sjå det du lager og får til. Vasken din er det ein utslagsvask som egentlig er til vaskerom eller er det kjøkkenvask? Krana som ikkje drypper ;) var knallstilig!!

    SvarSlett

Tusen takk for alle kommentarer, både ris og ros :) Håper du har hatt eit hyggelig besøk på bloggen min, kom gjerne igjenn :)
Har dessverre måttet lage ordbekreftelse på bloggen etter jeg mottar opptil 60 spams hver dag :( håper dere tar dere tid til en kommentar og to fordet! :)