mandag 4. april 2016

Balanse...??

Hver gang jeg prøver å vere "normal" og leve eit normalt liv.... det vil for meg si og bruke tid utenfor huset på å gjøre noe helt annet enn det trygge vante, så blir jeg helt utslitt....
Dette førte denne gangen til 3 uker med konstant svimmelhet og soving og hodeverk.
Jeg var med på eit prosjekt til kvinnedagen den 8 mars og var i fotostudioet til min kjære Jorun å stylet vakre kvinner....
Det var kjempe gøy, selv om jeg sleit veldig i perioder, uten at jeg tror noen andre enn Jorun og mamma merket det.
 
Mamma måtte altså vere med meg så jeg fikk vere med på dette prosjektet.
 
Jeg ble så dårlig at jeg egentlig har vert inne siden. Orker ikke ut... har ikke energi til en dritt....
 
Men forrige tirsdag var påsken og fridager over og jeg fikk endelig time hos DPS igjenn.... phu....
Det var godt å komme tilbake til normalen....
Få ting ut, og legge en plan.... så det blir ingen svære photoshoots med det første.... :)

Hun spør meg hvorfor jeg gjør disse tingene når jeg vet hva det gjør med meg??

Jo.... jeg tror det er for at visst jeg bare sier nei til alt, så lar jeg sykdommen få bli meg..... styre meg.... kontrollere alt jeg gjør og ikke gjør. Og jeg blir glad av det.... det er gøy å vere en del av "noe", ikke bare bak en skjerm til enhver tid.... Jeg får vere kreativ.... for meg er sminke, styling, shoots, foto KUNST! :) Og jeg og Jorun sammen.... vi utfyller hverandre.... så jeg blir alltid så stolt over resultatene.... jeg får eit rush der å da, men selvsagt er det eit helvete når nedturen kommer etterpå.... og jeg blir sååå lei meg for at nok en gang ligger jeg her.... nok en gang føler jeg meg som en dårlig mamma.... dårlig venn, dårlig kjæreste, dårlig søster... datter.... ja, dårlig....

Så nå er egentlig oppgavene mine å prøve å tolme meg selv....
Samtidlig utfordre meg selv, men huske å ta steg for steg, så jeg ikke ramler ned hele trappa på en gang.... igjenn...

Balanse asså!!! Vanskeligste av alt.... og jeg er så utolmodig.... Har så lyst å bli meg igjenn....

I forrige uke etter timen hos dps, fikk jeg da litt av motet tilbake og jeg og Øyvind brukte noen dager på å rydde og selge unna i garasjen.... deilig å få orden, og føle at en har litt energi til å klare det også....

Men når en har brukt noe må en også samle noe....

Så i dag har jeg og ungene kost oss med pannekaker til lunsj....
En avslappende god dag før det er tilbake til barnehagen i morgen... :)  og ny time på DPS... :)

 
 


Livet er i alle fall litt lysere denne uken.... hjalp på at været i dag var deilig også! :)

Ha en fin dag alle sammen :)

-Klems Diana-








 
 


1 kommentar:

  1. Huff Diana, føler med deg ... :)
    Du er i alle fall veldig flink til det du gjør de gangene du har ork og litt overskudd ;)

    Ha en fin helg ;)

    SvarSlett

Tusen takk for alle kommentarer, både ris og ros :) Håper du har hatt eit hyggelig besøk på bloggen min, kom gjerne igjenn :)
Har dessverre måttet lage ordbekreftelse på bloggen etter jeg mottar opptil 60 spams hver dag :( håper dere tar dere tid til en kommentar og to fordet! :)