lørdag 12. desember 2015

JULE-OSTEKAKE!

Jeg elsker de tradisjonelle julekjeksene men innimellom er det godt med noe utenom det vanlige.... og en kan jo alltids skape nye tradisjoner ikke sant??
 
Denne superenkle ostekaken oser JUL!
 
 
 
Begynn med å kok opp 1 pk appelsin gele, men hold igjenn på mengden vann, bruk kun 2 dl vann i stedet for 5 dl som en vanlig.
 
Bunn:
 
 
 
1 pk pepperkaker og 125 gr smeltet smør.
Knus pepperkakene og kna inn smøret. Pakk alt hardt i bunnen av en kakeform.
 
Bland 1 pk lett rømme med 250 gr smøreost, (tine naturell bruker jeg) tilsett så 110 gr melis.
 
Sett dette til siden.
 
 
 
Visp opp 3 dl krem.
Når geleen er kjølnet ( ikke er varm, skal ikke vere stiv) så blandet du kremen og geleen.
 
Så tilsetter du rømmemiksen...
 
Rør alt sammen og tøm dette over bunnen.
 
La stå i kjøleskap i 3 timer. ENJOY!
 
Jeg pyntet med sitronmelisse, røde mini nonstop og eit dryss melis. :)
 
 
 
I kveld skal jeg legge ut masse makrameer/veggdekorer for salg.... Så om du er interresert!! FØLG MED!
 
Klems Diana

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer, både ris og ros :) Håper du har hatt eit hyggelig besøk på bloggen min, kom gjerne igjenn :)
Har dessverre måttet lage ordbekreftelse på bloggen etter jeg mottar opptil 60 spams hver dag :( håper dere tar dere tid til en kommentar og to fordet! :)